anticipation.blogg.se

korsförlamning vs sträckning

Publicerad 2013-02-25 21:17:00 i Alice

Igår, söndag var det väldigt fint väder ute så jag passade på att rida Alice ganska hårt. Jag ville rida genom henne ordentligt så att hon fick sträcka på benen ordentligt i alla gångarter. Själva ridningen gick bra, men när jag skulle leda ute henne i hagen efteråt så gick hon stapplit med bakbenen och ville inte riktigt gå. Jag tänkte då att det var säkert en sträckning som hon gjorde under ridpasset. Jag googlade när jag kom hem, (vilket är mitt sätt att lösa mina frågor på) symptomen visar att hon fick korsförlamning. Jag har tagit det säkra före det osäkra och spruckit allt kraftfoder från foderstaten, så nu blir det bara vitaminer och mineraler och grovfoder förstås. Hon var mycket bättre idag så jag tror nästan mer på att det är en sträckning men jag fortsätter på att ge vitaminer vilket hon inte har fått något extra av innan, bara mineraler. Sen får de bli att sätta igång med kraftfodret igen lite smått.

Skönt när man kan se att det inte var så allvarligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

Hästtokig tjej som älskar sin sambo och värderar honom väldigt högt. Hennes bästa vänner skulle hon göra allt för och hästen Anticipation (Alice) är en av dem.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela