anticipation.blogg.se

this is a wake up call

Publicerad 2013-01-26 23:10:22 i Allmänt

Jag är trött på människor, jag är trött på hur de beter sig, jag är trött på hur de kan säga en sak och mena en helt annan, jag är trött på att de ens orkar bry sig om vad alla andra gör och jag är speciellt trött på de människor som lägger sig i utan en minsta anledning till att göra det.

Jag tror att om vi som är dagens ungdomar idag hade vuxit upp när våra föräldrar växte upp, dvs mellan 60-80 talet. En del av dem hänger med i teknikens utveckling så som med iPhone, iPad, facebook, twitter mm men andra nöjer sig med att ha en mobiltelefon som fungerar att ringa på och kanske skicka iväg ett sms om det skulle vara nödvändigt. Grejen är att de vågar ringa. De gömmer sig inte bakom knapptryckningarna på telefonen eller datorn. De slår telefonnummret och ringer.

Dagens ungdom (inklusive mig själv) skickar hellre ett mejl, ett sms eller ber någon annan ringa bara för att vi inte vågar. Jag har aldrig tyckt om att ringa till sådana viktiga personer som jag kommer att träffa för något viktigt men som jag inte känner över huvudtaget. Sådana samtal är värst. Sen som att ringa till något företag och klaga på en faktura eller ringa och fråga om en sak är inga större problem. Inte för mig iallafall men jag vet folk som inte tycker det är kul alls.

Dagens ungdom gömmer sig bakom dagens teknik och det kommer till slut att sluta med att ingen kan prata om tekniken ska fortsätta som den gör. Mejl och sms går visserligen mycket snabbare än ett telefonsamtal där du måste sitta i kö osv. Men det blir att folk till slut blir folkskygga, de vågar inte stå för det de skriver. "Det är ju ändå bara skrivna ord". Jag har lärt mig att jag tror inte på folk som säger en sak och menar en annan. Jag litar inte på dem för fem öre. Tack vare den här förbannade j*vla facebook så blir man sårad. Man får veta saker som gör att man egentligen bara vill lägga ner allt sådant skit och gå och lägga sig. Uppdaterar nästan aldrig på min sida och gör jag det handlar det om Alice eller något större än så. Jag har ändå varit drastisk under jul och nyår och tog bort ungefär hälften av mina facebook vänner, men det är ändå en massa skitsnack. Det enda som är är att man vill ha det här kontrollbehovet och veta vad alla andra gör. Kontrollbehovet att visa upp och berätta hur bra man har det. Folk på facebook är falska, de är någon där som de egentligen aldrig har varit. De har hittat på en ny person, en sån person de vill vara men aldrig kommer kunna bli.

Facebook kommer inte att få er att bli en bättre person. Ring en vän och gör något tillsammans och bevisa att du är du. Något annat vill man inte ha att göra med. Time to wake up, people! Inse att era skrivna ord sårar till viss del men inte alls lika mycket som när du ringer och säger dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

Hästtokig tjej som älskar sin sambo och värderar honom väldigt högt. Hennes bästa vänner skulle hon göra allt för och hästen Anticipation (Alice) är en av dem.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela