anticipation.blogg.se

varför anticipation?

Publicerad 2012-08-23 09:26:00 i Allmänt

Namnet på min blogg är egentligen inget större påhitt än som så att min häst heter Anticipation i stamboken inom svensk travsport. Jag själv kallar henne Alice och innan jag köpte henne kallades hon Tess. Inget illa menat till hennes förra ägare men tycker inte de va alls fint så ändrade och hon lyssnar faktiskt på Alice så då får de va så.

Jag köpte henne för ca 3 månader sedan nu och allt går framåt. Hon var väldigt mager, inte så mager att revbenen syntes men det märktes att hennes kompisar i hagen tog en del mat från henne, hon hade inga muskler och var inte riden alls mycket överhuvudtaget kan jag tänka mig. Hon har ätit upp sig och fått muskler, helt fantastiskt. Det enda som är nu är att hon verkar ha tröttnat på att bli riden, hon har ingen som helst iver i skritten men i traven och galoppen går de bra. Har fått lite tips från stalltjejs blogg så får se om det går vägen. Värmen har säkerligen gjort sitt också lite i sommar men lite framåtbjudning skadar inte.

Tillbaka till namnet och bloggen. Bloggen kommer att handla om mitt vardagsliv. Dvs, kärleken, hästarna, vännerna, jobbet och allt däremellan. Hoppas detta kommer att bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

Hästtokig tjej som älskar sin sambo och värderar honom väldigt högt. Hennes bästa vänner skulle hon göra allt för och hästen Anticipation (Alice) är en av dem.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela