anticipation.blogg.se

vem är det som skriver?

Publicerad 2012-08-25 10:25:19 i Allmänt

Jo, jag är en relativt sprallig tjej som älskar hästar. Har en egen travare som ridhäst och försöker hinna med och orka att rida tre gånger i veckan. Ibland blir det inte riktigt så men det är ett bra mål tycker jag. Hon står uppstallad hos Julia tillsammans med Chrisan, Katie och Pinnochio. Går det som planerat så kommer Julia ha sina hästar hos sig till vintern, dvs Chrisan, Katie och Thunder som för närvarande är på hingsbete. Får Erica och Anton flytta helst innan vintern så ska antagligen Pinnochio och Alice stå hos henne eftersom hon gärna vill ha sin häst hos sig och han vill ha sällskap. För mig spelar det ingen större roll vart jag är, bara jag får ett stall och sällskap till min häst.
 
Jag jobbar som målarlärling för tillfället, jag hoppas på att bli en bra målare någon gång. Så håll tummarna att allt går vägen. Är fast anställd på RM Måleritjänst så är helnöjd med mitt jobb. Goa kollegor och bra stämning är alltid viktigt.
 
Jag bor tillsammans med min pojkvän som är helt klart världens bästa. Han är förstående och underbar och ger och tar precis som det ska va. Det finns inte tillräckligt med ord för att beskriva hur bra han är. Älskar han hur mycket som helst. Helt klart mitt livs största kärlek någonsin. Vi bor i en tvåa på 62kvm i ett lägenhets hus mer fyra lägenheter och varsin ingång. De två lägenheterna på andra plan dvs vår och en till har en veranda/balkong man kommer upp till innnan man går in. De två nedre lägenheterna har sina uteplatser på baksidan och sina huvudentrér under de övers balkonger. Vi trivs som fisken i vattnet i lägenheten och kommer bo kvar här ett tag. Vi målade och tapetserade om i sovrummet, det var det enda som inte var till belåtenhet.
 
Mer om vem jag är, jag är 20 år. Har som nämt egen häst, en pojkvän och bor i en superfin lägenhet. Fast anställning på ett superbra företag och egen firma bil. Jag försöker hålla mig till att vara den jag alltid har varit. Den personen jag är nu är mer den personen jag alltid har varit sen jag var liten. När jag gick på gymnasiet och min förra foderhäst var tvungen att avlivas så ändrades mitt liv drastiskt. Inget som hade med hästar att göra var min grej längre och festlivet och shoppa var det jag sysslade med. Jag gick upp i vikt när jag slutade rida men höll mig ändå till något rätt så normalkroppsbyggnad. Tog studenten våren 2011, jobbade på RM över sommaren sedan i september började jag mitt två månaders kontrakt som kassörska på Gekås Ullared. Tyckte inte alls det var särskilt kul, stressat och då gick jag även ner i vikt. Helt klart det mest positiva.
 
Efter tiden på Gekås fick jag fast anställning på RM. Åkte en partykryssning till Finland och träffade min kärlek, Krystian. Slutade festa, blev tillsammans med Krystian. I mars flyttade han hit, vi var i Tyskland och firade mammas 50 års dag. Sista maj köpte jag Alice och sen flyter det bara på. Är nöjd med mitt liv, faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

Hästtokig tjej som älskar sin sambo och värderar honom väldigt högt. Hennes bästa vänner skulle hon göra allt för och hästen Anticipation (Alice) är en av dem.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela