anticipation.blogg.se

lyckligare nu

Publicerad 2012-11-28 17:22:00 i Allmänt

För ett år och fyra dagar sedan var det ett år sedan vi gick på partybåten i Stockholm. Båten skulle under kvällen och natten ta oss till Finland och under tiden skulle vi festa som aldrig förr. Det gjorde vi med minsann. I alla fall på vägen dit, vägen hem var det lite si och så med. Kryssingen arrangerades av 100% Party och jag är dem evigt tacksam att de fixade den. Judgement day som den kallades gjorde så att folk festade som aldrig förr. Jag har aldrig varit med om sånt röj.
 
Det var på den här resan som jag träffade min prins, min pojkvän och sambo. Helt fantastiskt vad en sådan resa kunde göra. Ska inte säga för mycket men det var säkert någon mer som träffade någon där som de aldrig hade träffat förrut och som ses lite då och då fortfarande. Det är sånt som gör det kul när det händer något sådant här. I år kommer vi inte åka på kryssningen igen bara för att vi vet att det inte kommer att bli som förra gången. Förra gången var liksom helt klart suveränt och vi är alla rädda för att det inte kommer att bli lika bra som förra gången. En annan kryssning får det bli i sådanna fall för att det ska bli bäst.
 
Om man tänker tillbaka på vad som har hänt under det här året så skulle men nog säkert aldrig tro sina öron om man såg på detta livet för ett år sedan. Vad i hela världen hände?! I punkt form ska jag försöka återberätta de högsta och bästa tidpunkterna med året som gått och varför. Förhoppninsvis hamnar de i rätt ordning också.
  • Tre helger efter att kryssning har ägt rum kommer Krystian hit för första gången. Helt klart mys!
  • JUL!
  • Juldagen spenderades med personer som jag inte längre umgås med på samma sätt. Men det var kul!
  • Annandag jul, jag och Leéman spenderar större delen av dagen på tåget påväg upp till Norrland för att träffa våra prinsar. Det hade varit storm och det hade snöat mycket så tåget gick inte hela vägen till Sundsvall, Tobbe hämtade oss i Gävle och Krystian hämtade mig i Östersund. 16 timmar bakfull på resande fot är inget att rekomendera men det var så värt det.
  • NYÅR! Blir även vår årsdag!
  • 1a mars, jag flyttar.
  • 5e mars, Krystian kommer som en överraskning med tåget knallar sin väg hem till mig och ringer på min dörr utan att jag har någon som helst aning. Snacka om paff! Han kom för att stanna, vilket vi inte hade en aning om då.
  • Tyskland. Vi åker iväg allihop i familjen med respektive och firar mammas 50 årsdag.
  • Påsk, 20 & 27 år. Som det låter, det var påsk. Jag fyllde 20 och Krystian fyllde 27 dagen efter mig.
  • Spenderar Valborg i Norrland. Supermysigt.
  • Jag bestämmer mig för att skaffa häst, sagt och gjort åker och tittar på en häst. Hon ska jag ha. Alice kom hem den sista maj.
  • Vår halvårsdag spenderades i Norrland på Fjällsjömarknaden. Veckan som vi hade där uppe var helt klart supermysig med Krystians familj, fiske och Norrland på sommaren. Norrland har faktiskt sin tjusning som allt annat också har.
  • Börjar på BE körkort 17 september. 14 november är det klart. Två år och sju månader senare på dagen sedan jag tog med B kort.
  • 24 november. Ett år sedan allt började förändras.
Det var väl i det stora hela sett det mesta som hänt. Iaf det som är värt att nämnas.
Ha det fint ute i mörkret!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

Hästtokig tjej som älskar sin sambo och värderar honom väldigt högt. Hennes bästa vänner skulle hon göra allt för och hästen Anticipation (Alice) är en av dem.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela