anticipation.blogg.se

hästvagn

Publicerad 2012-09-16 20:52:00 i Alice

Ännu en helg har gått, alltid lika fort och alltid lika kort. Har nu varit "hästvagnsägare" i en vecka och den mindre renoveringen av den är i gång. Vi har plockar isär och bytat dåliga brädor, slipat allt järn och har inprincip allt trä kvar att slipa. Men det går framåt och nästa gång vi åker dit så är de nästan dags att börjar måla järnet. Helt grymt bra!

Min älskade prins kom hem i onsdags, överraskade honom med att vara på flygplatsen när han kom kvart i fyra. Meningen var att jag skulle jobbat klart till klockan fyra och sen hämtat honom men nej, slutade två timmar tidigare och hämtade hem min saknade och älskade prins.

Alice blir bättre och bättre mer och mer lyhörd och förstår mer och mer vad jag menar. Det är bra! Har dock fortfarande problem med att få in henne i stallet. Hon vill inte riktigt gå in alltid, jag undrar vad det kan vara. Jag kan inte förstå varför hon inte vill, det har inte hänt henne något där. Om de möjligtvis är så att hon inte ser stallet som hemma än, hennes hemma är kanske hagen. Det är trots allt där hon har varit alltid, hon har inte "bott" in sig i en box ännu så det kanske är det. Vad vet jag. Håller tummarna för att de blir bättre till vintern.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

Hästtokig tjej som älskar sin sambo och värderar honom väldigt högt. Hennes bästa vänner skulle hon göra allt för och hästen Anticipation (Alice) är en av dem.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela