anticipation.blogg.se

vänskaps prioritering

Publicerad 2012-09-08 20:11:00 i Allmänt


Ska inte vänskap vara ömsesidig och riktigta vänner ska väl ändå inte behöva ses varannan vecka för att man inte ska tappa kontakten helt.? I riktig vänskap ska man väl ändå kunna höra av sig efter ett halvår och det ska vara lika bra för det eller har jag helt fel? Jag vet några, speciellt dom jag växte upp med som faktiskt skulle bry sig och stanna upp i sin vardag och ta sig tid att träffa mig om jag önskade att vi kunde göra det ett år sen sist. Det skulle inte vara några problem.
 
Vänskap ska vara ömsesidigt för annars blir det till slut att den ena känner att det bara är den som vill ses och inte den andra, hur får man då vänskapen att flyta runt. Efter att jag har kämpat ett tag med att höra av mig och sen hoppas på att den andra personen ska höra av sig och kanske vilja bry sig om hur det blir så har jag lagt ner den verksamheten. Ni som säger att jag aldrig har tid för er, tro mig det har jag inte och det är inte min pojkväns fel! Jag vill träffa honom för att han är min kärlek, även fast vi bor ihop så skulle de vara kul att träffa honom när jag är ledig från jobbet också.
 
Jag är inte perfekt, ingen är perfekt så ge mig inte skit för att jag är en dålig människa. Jag prioriterar bara de vännerna som visar mig samma prioritering tillbaka, annars kan det lika gärna va! Jag klarar mig med de vännerna jag har även fast de inte är många. Hade fler förrut trodde jag, men det visar sig på senare tid att det bara var festvänner och de enda de faktiskt tyckte va kul var när jag ville festa med dom. Eftersom det har hänt en del på senare tid så tycker inte jag det är lika kul att festa längre som det var då. Jag orkar liksom inte!
 
Jag trivs bra i vår lägenhet, jag trivs bra med min pojkvän, jag trivs bra med min häst, jag trivs bra med mitt jobb, jag trivs bra med mina vänner, jag trivs bra med min familj. Så länge man har familjen som backar upp en så kan man gå hur långt som helst, även fast folk ger dig arga blickar och snackar skit bakom din rygg så klarar du dig. Dom som snackar skit är oftast bara avundsjuka på det du har!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecka

Hästtokig tjej som älskar sin sambo och värderar honom väldigt högt. Hennes bästa vänner skulle hon göra allt för och hästen Anticipation (Alice) är en av dem.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela